tracking

ניקוי וסיכוך האופניים עם WD40

ניקוי וסיכוך האופניים עם WD40

ניקוי וסיכוך האופניים עם WD40:  תחזוקת האופניים מהווה חלק חיוני מן הבעלות עליהם.

חשוב מאוד לשמור על ניקיון האופניים, אך בנוסף יש לוודא כי הם משומנים ומסוככים כראוי. פעולות אלה יבטיחו אורך חיים ממושך יותר של האופניים וכן רכיבה חלקה ויעילה.

 

ניקוי וסיכוך האופניים עם WD40

ניקוי האופניים

בשוק קיימים בעיקר שני סוגים של חומרי ניקוי לאופניים. מדובר בחומרי ניקוי כלליים/רב תכליתיים וכן במסירי שומנים וחומרי ניקוי לשרשראות.

יש הבדל גדול בין שני הסוגים וכל סוג מיועד לבצע פעולה שונה מאוד וספציפית.  להלן ההבדלים בין כל קטגוריה ומהו השימוש הייעודי של כל חומר בעת ניקוי האופניים.

 

חומרי ניקוי כלליים לאופניים

מטרתו של חומר ניקוי כללי לאופניים היא להפריד את הלכלוך והבוץ העיקשים ביותר מן הרכיבים החיוניים של האופניים ושל השלד שלהם.

הרעיון הוא להקל על תהליכי הניקוי והשטיפה הבאים.

החומרים הכלולים בתכשירי הניקוי הכלליים לאופניים אינם חזקים כמו אלה שנמצאים במסירי שומנים.

לפיכך, יש להשתמש בהם באזורים שבהם אין לכלוך כבד. ניתן להשתמש בחומרי הניקוי הרב-תכליתיים על רכיבי ההיגוי של האופניים, מסגרות הגלגלים, הצמיגים, המושב והשלד.

יש לוודא כי בנוסף לרשותכם עומדת ערכת מברשות. מברשות אלה יאפשרו לכם להגיע לכל החריצים שאינם נגישים ולהיפטר מן הלכלוך.

 

מסירי שומנים וחומרי ניקוי לשרשראות

חומרים אלה יעילים ביותר בהרחקת הגריז והשמן ממערכת ההינע של האופניים. הדבר מבטיח,

שהרכיבים יישארו נקיים וימשיכו לעבוד ביעילות (לאחר סיכוך חוזר שלהם).

מסירי שומנים עוצמתיים בהרבה מאשר מוצרי הניקוי הממוצעים לאופניים, לכן יש לנקוט זהירות.

אין למרוח מסיר שומנים ישירות על הכבלים והמסבים. הדבר עלול לגרום להרחקת גריז חיוני. במקרה של אופני כביש,

ייתכן שמעת לעת יהיה צורך להשתמש במסירי שומנים. הדבר נכון במיוחד באזור הבלמים,

לאחר רכיבה במזג אוויר רטוב על מנת שניתן יהיה לסלק את השאריות מרפידות הבלמים.

מסיר שומנים טוב אמור להקל ולהאיץ את מלאכת הניקוי של הקסטה, גלגל השיניים ושרשרת האופניים.

אם תשתמשו במברשת מקצועית (claw brush) לניקוי השרשראות וגלגלי השיניים של השרשרת,

יהיה לכם קל יותר להגיע למרווחים שבין גלגלי השיניים לבין השיניים. שימוש באבזר שמיועד לניקוי שרשראות יקל מאוד על העבודה.

 

סיכוך מחדש: להבטיח שהאופניים ימשיכו לנסוע בצורה חלקה

חומרי סיכה וגריז יעילים בהבטחת נסיעה חלקה ורציפה של האופניים לאחר הניקוי.

לחומרי סיכה וגריז יש חלק חשוב בשמירה על תקינות האופניים.

גריז

גריז לאופניים משמש לרכיבי האופניים המתברגים, לצד כבלים, מסבים כדוריים וחלקים שונים שנותרים ללא תנועה

(כמו עמוד המושב או החלקים הפנימיים של הכידון).

הסיבה העיקרית לשימוש בגריז לאופניים היא הפחתה של כוחות החיכוך וכן צמצום האפשרות להילכדות הרכיבים במקומותיהם.

גריז לאופניים הוא צורת סיכוך עמידה במים וכבדה יותר, שנמצאת בשימוש על חלקי האופניים שבדרך כלל אינם מתפרקים או שאינם נבדקים לעתים קרובות.

גריז לאופניים מיועד לשתי מטרות חיוניות, אם כי שונות מאוד:

  • להבטיח כי רכיבי המפתח יכולים לנוע וכי אינם חשופים לחדירת מים
  • לוודא כי נקודות המגע הסטטיות של מתכת עם מתכת אינן נתקעות

במקרה הראשון, גריז לאופניים מיועד בעיקר להבטיח, כי החלקים הנעים של האופניים ימשיכו לפעול בחופשיות.

תוכלו לראות זאת במסבים שבגלגלים, בכידון ובזרוע התחתונה. כמו כן ניתן לראות זאת בחלקים של ידיות ההילוכים והבלמים שנעים.

גריז לאופניים לא נמצא בחלקים נעים שחשופים לאוויר. הסיבה היא, שהוא מושך לכלוך בקלות לאור הדביקות והצמיגיות שלו.

במקרה השני, גריז לאופניים משמש למניעת “ריתוך קר” של החלקים. תופעה זו יכולה להתרחש בגלל קורוזיה,

אם החלקים חשופים לאטמוספירה. השימוש בגריז לאופניים יכול להגן על חלקים אלה מפני כוחות קורוזיביים טבעיים.

הן התבריגים והן עמוד המושב הם חלקים סטטיים חיוניים שמיועדים לשימוש בגריז לאופניים.

רכיבים אלה של האופניים נמצאים במגע עם משטח מתכת למשך פרקי זמן ארוכים וכן מצויים תחת לחץ.

הדבר עלול להוביל ללכידתם וכתוצאה מכך להקשות על הסרתם. כדי למנוע זאת, מומלץ למרוח גריז על כל הברגים לפני הידוקם.

בנוסף, מומלץ להסיר את עמודי המושב של האופניים, לנקות אותם ולכסות מחדש בגריז כדי למנוע מהם להיתקע בשלד.

 

 

חומרי סיכה

ניתן לחלק את חומרי הסיכה של השרשראות לשלושה סוגים: יבש, רטוב ורב שימושי.

חומרי סיכה יבשים

חומרי סיכה אלה מבוססים על טפלון או שעווה; כאשר משתמשים בהם על השרשרת הם מתייבשים ונדבקים אליה;

הם מותירים שכבה של סיכוך שסביר להניח כי תמשוך פחות אבק. זו הסיבה שחומרי סיכה יבשים הם המועדפים בתנאי רכיבה יבשים ומאובקים.

חומרי סיכה רטובים

חומרי סיכה רטובים כבדים יותר בהשוואה לחומרים היבשים ובדרך כלל יש להם בסיס שמן.

הם מיועדים ספציפית להיות עמידים בבוץ ובתנאי רכיבה רטובים; הם מספקים שכבה “רטובה” של סיכוך על החלקים הנעים של האופניים גם כאשר הם חשופים לרסס כבד.

בדרך כלל, בתנאים אלה יש להשתמש רק בחומרי סיכה רטובים.

זהו חומר הסיכה האידיאלי לרכיבה בחורף, אולם בסיום החורף יש לנקות את השרשרת ולעבור לשימוש בחומרי סיכה יבשים.

 

חומרי סיכה רב שימושיים

חומרי סיכה אלה הם שמנים רב תכליתיים, אשר נמצאים בשימוש בכל תנאי מזג האוויר.

החיסרון של חומרים אלה נעוץ בעובדה, שהם אינם הפתרון האידיאלי לתנאי מזג אוויר קיצוניים (לדוגמה, לחות קיצונית או אקלים יבש במיוחד).

ל-WD-40 קו מוצרים שמיועד ספציפית לתחזוקת אופניים. הקו כולל מוצרים מכל הקטגוריות שנזכרו לעיל. הוא כולל את המוצרים הבאים:

  • שטיפת אופניים רב תכליתית
  • חומר ניקוי ומסיר שומנים לאופניים
  • חומר סיכה רב תכליתי לשרשראות
  • חומר סיכה יבש לשרשראות
  • חומר סיכה רטוב לשרשראות

כתב ויתור

השימושים המוצעים כאן למוצר נשלחו לחברה על ידי משתמשים שונים. החברה לא בדקה את השימושים והם אינם מהווים המלצה או הצעה לשימוש על ידי החברה. יש להשתמש בהגיון בריא בשימוש במוצרי החברה. בכל מקרה תמיד יש לעקוב ולמלא אחרי הוראות השימוש והאזהרות כפי שמופיעים על הפחית.

צרו עמנו קשר

בית מסחר השחל בע"מ שלום גרופי 4 , ראשון לציון מערב

© 2020 WD-40 Company