כמו כל מנועי הבעירה הפנימית, גם זה של מכסחת הדשא זקוק לשמן סיכה לחלקים הנעים ולצילינדרים. כשאר אנחנו מתייחסים למכסחות דשא בכתבה זו אנחנו מדברים על כלי רכב קטן דמוי טרקטור, שנועד לכיסוח שטחים גדולים של דשא, עשב או שדות צמחייה נמוכה. (נקרא גם מכסחת רכובה או טרקטורון כיסוח). להבדיל ממכסחת דשא רגילה שדוחפים ביד, כאן האדם יושב ונוהג על הכלי.
השמן בכלי זה חייב להיות באיכות טובה, בדרגה מתאימה למנוע ותמיד עם מאפייני סיכה מקובלים. הצורך בהחלפת השמן בכלי מסוג זה כמובן לא נקבע לפי הקילומטרז’ שנסע, אלא לפי שעות הפעילות שלו.
באופן כללי, מומלץ להחליף את השמן של מכסחת הדשא כל 50 שעות עבודה. אם מרווח זה אינו מתרחש בעונה אחת או יותר, עדיין רצוי להחליף את השמן במלואו כל שתי עונות, במיוחד בתום עונת עבודה. בכל מקרה, תנאי הסביבה (קרקעות מאובקות מאוד) או תנאים אטמוספריים (לחות אוויר גבוהה לתקופה ארוכה) מעודדים בדיקה תכופה של השמן כדי לזהות כל ירידה בביצועים.
זכרו כי יש לבדוק את השמן לא לאחר תקופה ארוכה של אי שימוש אלא לאחר שימוש. לאחר הפסקה, לכלוך עלול לשקוע לתחתית המכל ובדיקה פשוטה עם המקל לא בהכרח תזהה זאת. בכתבה זו נסביר לכם כיצד להחליף שמן במכסחות דשא עם WD40.
נתחיל בשטיפת המנוע, נייבש אותו וננקה בזהירות את החלקים ליד מכסה מיכל השמן. אנו ממליצים לבצע פעולה זו עם המוצר הרב שימושי WD-40. שימון אזור זה יעזור במניעת נפילתם של חומרים זרים פנימה במהלך החלפת השמן.
כאשר המנוע ריק ניתן לפתוח את המכסה ולהוציא את מקל השמן. מנקים את המקל בעזרת נייר, מחזירים אותו למיכל ומוציאים שוב. מפלס השמן חייב להיות בין סימני ה-MIN ל-MAX. נגיעה בשמן מגלה אם הוא דביק וכהה או שומני ובהיר. במקרה השני מילוי עשוי להספיק אך במקרה הראשון יש להחליף את השמן.
יש להשתמש במשפך קטן למילוי על מנת למנוע שפיכת שמן על המנוע. סוג השמן הנכון מצוין תמיד במדריכי השימוש והתחזוקה. באופן כללי, שמני רכב מסוג SAE 10W50 מתאימים. לאחר המילוי, המתינו מעט ובדקו שוב עם המקל כדי לוודא שמלינו את המכל עד לרמת המקסימום (שאסור לחרוג ממנה לעולם).
אם הושגה שעות העבודה המקסימליות (ראו מדריך שימוש ותחזוקה), יש לבצע החלפה מלאה. החלפת שמן זו חייבת להיות מלווה גם בהחלפת המסנן, (כמובן עבור דגמים המצוידים בפילטר). כדי לבצע את ההחלפה יש צורך לנקז קודם לכן את כל השמן מהמכל. ברוב טרקטורי הכיסוח קיים ניקוז סגור בפקק בורג בתחתיתו. לאחר הסרת המכסה העליון של המנוע, הניחו מגש גדול מתחת למנוע והסירו את פקק הברגה: השמן זורם לתוך האגן. הניחו לשמן לזרום החוצה והמתינו זמן מה כדי לסלק כמה שיותר שמן. מערכת נוספת מורכבת מהכנסת צינור, המחובר למשאבה ידנית (בצורת מזרק גדול), לתוך צינור שבעזרתו ניתן לחלץ את כל חומר הסיכה.
ניתן להחליף את מסנן השמן רק לאחר ריקון המכל. נעשה שימוש במפתח צינורות שרשרת המסוגל לאחוז בגוף המסנן. מסובבים את הפילטר כרבע סיבוב ומוציאים אותו. ההחלפה מתבצעת תוך הכנסת מסנן חדש והידוקו באמצעות מפתח צינורות שרשרת. לפני התקנת המסנן, כדאי לשמן את אטם המסנן בכמות קטנה מהשמן החדש.
עכשיו נכניס את השמן החדש דרך הזרבובית המתאימה. בממוצע, הכמות הדרושה נעה בין 1.4 ל-2 ליטר. לאחר ההחלפה, המתינו מספר דקות לפני התנעת המנוע על מנת לאפשר לשמן להגיע לכל החלקים. אם נשפך שמן על המנוע במהלך פעולות אלו, יש להסירו על ידי ריסוסו עם מסיר השומנים (דגריזר) WD-40 אשר מסיר במהירות שומן, שמן, לכלוך מבלי להשאיר שאריות. הוא פועל מיד במגע בלבד וקל לשטיפה.
כתב ויתור
השימושים המוצעים כאן למוצר נשלחו לחברה על ידי משתמשים שונים. החברה לא בדקה את השימושים והם אינם מהווים המלצה או הצעה לשימוש על ידי החברה. יש להשתמש בהגיון בריא בשימוש במוצרי החברה. בכל מקרה תמיד יש לעקוב ולמלא אחרי הוראות השימוש והאזהרות כפי שמופיעים על הפחית.
© 2025 WD-40 Company.
כל הזכויות שמורות