למרות העובדה שמכוניות מודרניות כבר לא רגישות לחלודה כמו פעם, הודות למספר הרב של תוספות סינתטיות ושימוש בחומרי הגנה ובידוד מיוחדים, הסכנה עדיין מעבר לפינה. לכן האינטרס שלנו לפעול בזמן ובמידת האפשר בכדי למנוע הופעת חלודה. בכתבה זו נראה לכם כיצד למנוע חלודה במכונית עם WD-40.
הפעילות הראשונה והבסיסית שיש לבצע היא בחינה מדוקדקת של כל חלקי המתכת של המרכב שעלולים להיות בסיכון הגבוה ביותר מחלודה. באופן כללי, החלקים שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר הם אלו שסביר להניח שייפגעו מבוץ, אדמה וחומרים שונים בזמן נהיגה. במילים אחרות, כל חלקי מגני הבוץ ליד הגלגלים, חזית המכונית והחלק האחורי התחתון.
באזורים אלו נמצאים בסיכון במיוחד חלקים עם עיקולים וקיפולים יבשים, אך גם פיתוחים ואזורים מתחת לאטמים, בהם הפח לא מתייבש מהר כמו חלקים חשופים. בהתאם למה שאתם מוצאים, אתם יכולים להמשיך ולטפל בחלודה בדרכים שונות.
באזורים אלו, לאחר שבדקנו וראינו שהחלודה עדיין לא פגעה במתכת, ניתן להשתמש במוצר הרב שימושי WD-40 המגן על המתכת מפני חלודה וקורוזיה. המוצר הרב שימושי WD-40 גם חודר ומשמן חלקים ומבטל ומגן על כל משטח מפני רטיבות ולחות. כל משטח שנראה בסיכון יכול להיות מטופל במוצר הרב שימושי WD-40 כדי להאריך את מצבו הטוב.
במידה וחלודה כן הגיע למתכת, נדרשת פעולה יסודית יותר. קודם כל, יש לבודד את החלק מחלקים סמוכים בעזרת סרט נייר דבק. השתמשו בנייר שיוף עם סוג גרעין בינוני (120-240) כדי לעבוד על האזור הרלוונטי עד שתגיעו למתכת, תוך הסרת כל החלודה והצבע הרפוי. לאחר מכן נקו עם מטלית. אם יש אזורים חלודים שלא ניתן לשייף, רצוי ליישם “ממיר” חלודה שמתחבר עם החלודה ויוצר תוצר הגנה.
בעזרת שפכטל מרחו את הפילר (חומר מילוי גוף) על האזורים בהם עבדתם על מנת ליישר את פני השטח. כאשר חומר המילוי מתקשה בצורה מושלמת, שפשפו בנייר שיוף סוג גרעין 200-240. לבסוף, לאחר ניקוי החלק היטב, ניתן לרסס שתי שכבות רצופות של פריימר. יש לרסס את הפריימר על החלקים הממולאים, תוך מיזוג הריסוס לכיוון האזורים עם סרט נייר הדבק על מנת לא ליצור “מדרגה” שתהיה גלויה וקשה לפילוס בסיום העבודה.
יש לשייף גם את הפריימר, אך בנייר שיוף עדין במיוחד (סוג גרעין 600-800) עד לקבלת משטח חלק ורציף לחלוטין. בשלב זה ניתן לנקות את המשטח בעזרת מטלית ולהסיר את סרט נייר הדבק.
אם האזור שנפגע מחלודה קטן, ניתן לצבוע מחדש את הרכב באמצעות ספריי צבע באותו צבע כמו הרכב (אם השטח גדול יותר, רצוי לקחת את הרכב לפחח). עוברים על האזור מספר פעמים, מתחילים לרסס מחוץ למשטח ומסיימים לאחר היציאה ממנו. אפשרו לייבוש בין שכבה אחת לאחרת ורססו שכבה שנייה, ולאחר מכן שלישית.
כאשר הצבע יבש לחלוטין, נדרשת פעולת גימור חשובה! משחת פוליש מונחת בכותנה ולאחר מכן פוליש ווקס (או פוליש). בצורה זו, החלק עליו עבדנו יהיה מותאם בצורה מושלמת עם השאר הן מבחינה ויזואלית והן למגע. לאחר מכן נמרח שכבת לכה מגנה שקופה, פעולה זו תהפוך את המשטח למבריק במיוחד ותיצור מחסום מפני מזג האוויר.
כתב ויתור
השימושים המוצעים כאן למוצר נשלחו לחברה על ידי משתמשים שונים. החברה לא בדקה את השימושים והם אינם מהווים המלצה או הצעה לשימוש על ידי החברה. יש להשתמש בהגיון בריא בשימוש במוצרי החברה. בכל מקרה תמיד יש לעקוב ולמלא אחרי הוראות השימוש והאזהרות כפי שמופיעים על הפחית.
© 2025 WD-40 Company.
כל הזכויות שמורות