תחזוקה מדויקת של מדחס חיונית לשמירה על יעילותו המלאה של כלי זה. למדחס יש שלושה מרכיבים בסיסיים: ראש המדחס, שנוצר על ידי צילינדר עם בוכנה המונעת על ידי מנוע חשמלי. מיכל האוויר הדחוס ויחידת ההפקה והבקרה. ניתן לזהות את הלחץ הפנימי של המדחס באמצעות מד לחץ מיוחד. הדגמים הטובים ביותר מצוידים בשני מדי לחץ: אחד מציין את הלחץ בתוך המיכל, השני בשקע. ניתן לכוונן זאת באמצעות כפתור מיוחד בהתאם לדרישת האוויר. קיבולת המיכל (6, 24, 100 ליטר ועוד) קובעת את מאגר האוויר הזמין.
מדחסים עם מיכל 24 ליטר הם הנפוצים ביותר. משקלם של מדחסים אלו נע בין 15 ל-30 ק”ג וגודלו שווה לגודלה של מזוודה בינונית. הוא חזק ועמיד, אך תחזוקה קפדנית חשובה מאוד לפעולה תקינה. יש לנקות מעת לעת את המבנה החיצוני של המדחס עם אוויר דחוס, כאשר יש לשמן את הגלגלים המאפשרים לנוע במוצר הרב שימושי WD-40.
בכתבה זו נסביר לכם כיצד לתחזק מדחס בעזרת WD40.
המדחס דוחס אוויר שהוא שואב מהסביבה. אבק באוויר עלול לפגוע ביחידת המדחס, לכן המדחס מצויד במסנן כניסה. לתחזוקה יעילה של המדחס, פתחו מעת לעת את מיכל המסנן והוציאו את המסנן. בדרך כלל מנקים את אלמנט המסנן על ידי נשיפת אוויר דחוס עליו או שטיפתו. אם, לעומת זאת, הוא נראה סתום או קרוע מדי, יש להחליפו.
הבוכנה המבצעת את הדחיסה והחלקים הנעים משומנים כל הזמן בשמן מיוחד הממוקם במיכל המתאים. בפקק של המיכל יש מוט המאפשר לראות את הכמות הקיימת. אם הוא דל, מוסיפים עוד שמן. אם השמן נראה כהה מדי, מלוכלך ו/או דחוס, החליפו אותו לגמרי. בדיקה זו חייבת להתבצע בהכרח לאחר 100 השעות הראשונות של הפעולה. לאחר מכן, בצעו את הבדיקה אחת ל-50 שעות שימוש.
דחיסת אוויר בהכרח יוצרת עיבוי שנאסף בתחתית המיכל. לפחות אחת לשלושה חודשים יש לנקז את מי העיבוי באמצעות שסתום הברגה המתאים הממוקם מתחת למיכל עצמו. היווצרות נוזל בתוך המיכל עלולה ליצור תופעות חמצון. תופעות חמצון אלו עלולות להשפיע קשות על דפנות המיכל עצמו בטווח הארוך. לפעמים השסתום מתחמצן מעט ומתנגד להברגה, לכן מומלץ לרסס מהחומר הרב שימושי WD-40 כדי לשחרר אותו. יש לעשות זאת כשהמכל ריק לחלוטין.
מתג הלחץ הוא אלמנט בקרת הלחץ הפנימי של המיכל. כאשר הלחץ מגיע לרמה שנקבעה מראש, מתג הלחץ סוגר את אספקת החשמל והמנוע עוצר. כאשר הלחץ יורד לאחר השימוש, מתג הלחץ מפעיל מחדש את המנוע. בדקו אותו על ידי התבוננות במד הלחץ כאשר הוא נכבה ונדלק, ובלחצים המצוינים במדריך התפעול והתחזוקה
השסתום המווסת את לחץ האוויר ביציאה מצויד במד לחץ וכפתור המאפשר התאמה. כדי לבדוק את יעילותו, תחילה סגרו אותו לחלוטין: מד הלחץ חייב להצביע על אפס בר. כוונו את שסתום הוויסות לפתח מרבי, מד הלחץ חייב להצביע על אותו לחץ שמצוין על ידי מד הלחץ של מתג הלחץ. אם האינדיקציות הללו שונות, יש להחליף את השסתום לחלוטין. מי שמנוסה יותר יכול לפרק את הוסת ולטפל ברכיבים הפנימיים בעזרת המוצר הרב שימושי WD-40.
לאקדחים ואביזרים נוספים יש “חיבור מהיר” לצינור אספקת האוויר. הדבר מצריך שימון פנימי מסוים: באופן כללי (אלא אם צוין אחרת על ידי היצרן) מספיקה כמות השמן המינימלית שהאוויר הדחוס נושא עמו, באמצעות שמן הסיכה של מנגנוני המדחס. עם זאת, עדיף לשמן מעת לעת את החיבור בעזרת WD-40. תרסיס המוצר הרב שימושי WD-40 שומר על החלקים נקיים וגם מגן עליהם מפני חמצון.
כתב ויתור
השימושים המוצעים כאן למוצר נשלחו לחברה על ידי משתמשים שונים. החברה לא בדקה את השימושים והם אינם מהווים המלצה או הצעה לשימוש על ידי החברה. יש להשתמש בהגיון בריא בשימוש במוצרי החברה. בכל מקרה תמיד יש לעקוב ולמלא אחרי הוראות השימוש והאזהרות כפי שמופיעים על הפחית.
© 2025 WD-40 Company.
כל הזכויות שמורות