כיצד להחליף אטמי חלונות ברכב?
במכוניות ישנות, עם הזמן, אטמי גומי סביב החלונות והדלתות מתחילים להתקלקל.
לעתים קרובות, האטם מתרופף ואוויר נלכד בפנים. לאט לאט, האטם מתחיל להתפרק ונשאר תלוי פגום.
לפעמים, הוא מתפרק מהאמצע, נותן לרכב שלך מראה לא מחמיא.
הדבר גורם לרעש, מים ואבק להיכנס לרכב.
זו כנראה הסיבה לכך שאתה מרגיש כל הזמן שב רוח קלה ברכב ושומע רעשים מוגזמים.
ייתכן שיהיה עליך להחליף אטמי גומי על חלונות המכונית.
בתרחיש כזה, לעתים קרובות אנשים מתיזים מעט דבק ומדביקים את האטם חזרה לתוך המסגרת.
הפתרון לבעיה זו אינו הדבק אלא האטם עצמו.
אטם הגומי מקובע למקומו בעזרת כמות קטנה של דבק ועל ידי הפעלת לחץ פשוט. קושי מתעורר כאשר האטם כבר לא באותה צורה,
כאשר הוא הוצמד לחלון בפעם הראשונה. ככל שהאטם “מזדקן”, הוא מתכווץ בגודלו ומתחיל לזוז ממקומו.
זו הסיבה לכך שהאטם לא יחזור למקומו עם דבק.
עם זאת, יש דרך נוספת לתקן את אטם החלונות של המכונית שלך בעצמך.
אתה יכול בקלות להחליף את אטם הגומי לבד ולהשתמש בחומר סיכה סיליקון WD-40 Specialist silicone lubricant כדי להבטיח שהגומי יחזיק מעמד לאורך זמן.
להלן מדריך שלב אחר שלב כיצד להסיר את אטם הגומי של חלון המכונית ולהחליף אותו בחדש:
כיצד להחליף אטמי חלונות ברכב
התחל עם החלונות על ידי פתיחת דלת המכונית שלך,
כדי שיהיה לך יותר מקום לנוע.
התחל להסיר את הגומי מהמקום בו הוא כבר מתפרק עם מברג שטוח.
הסר בעדינות את הגומי ואז משוך אותו עם הידיים.
אם הגומי רך מדי, הוא יישבר לחתיכות בידיים שלך, אז התחל לגרד שוב.
ודא שכל פיסת גומי הוסרה, כך שהשלב הבא יעניק לאטמים גימור נקי.
ייתכן שעדיין יישארו שאריות דבק באטמים, לכן התחל לנקות שאריות אלו קודם.
ניתן להשתמש בתרסיס הרב שימושי , WD-40 WD-40 Multi Use Spray להסרת הדבק.
חומר סיכה זה נוצר במיוחד לניקוי כל מיני משטחים ומונע מלחות להיכנס פנימה.
לאחר מריחת חומר הסיכה, השתמש בסמרטוט כדי לשפשף את המשטח.
מרחו את חומר הסיכה פעם נוספת ושפשף אותו במרץ עד שתרגיש שהמתכת נקייה מספיק.
נגב את כל השאריות שנותרו במגבות נייר.
כדי לספק לדבק משטח נקי ואחיד כך שהגומי יידבק כמו שצריך,
השלב הבא הוא לשייף את המתכת ביסודיות.
השתמש בנייר לטש עדין והתחל לשפשף במעגלים.
נסה לשמור על התנועות שלך על האטמים או שאתה עלול להרוס את המראה של המכונית שלך.
שלב זה מאפשר ליצור משטח נקי מגושים וחלק מספיק כדי שהגומי יתמקם באטמים במדויק וללא פגם.
דבק (המתפשט בהשפעת מזג האוויר) משמש לחיבור גומי עם מתכת.
לפני הנחת הדבק באטמים, חתוך את הגומי התקן ומקם אותו בחלון.
כשמרגישים שבלחיצה קלה הגומי יישב יפה, רק אז מורחים את הדבק.
הנח שכבה דקה של דבק באטם ומעט ממנו בתוך הגומי.
תן לדבק חמש עד עשר דקות להתקשות מעט ואז,
התחל להניח את הגומי מהפינה ועבור בעדינות לכיוון הפינה השנייה על ידי הפעלת לחץ קל.
ודא שאין רווחים ביניהם, ואל תמתח את הגומי.
לאחר שהגומי נמצא במקומו, לחץ על כל הרצועה שוב כדי להבטיח שהגומי מחובר בחוזקה למתכת.
כשתסיים למקם את אטם הגומי, הגיע הזמן לוודא שהוא לא יתכלה בקלות כמו האחרון שנעשה.
חומר סיכה סיליקון ,WD-40 WD-40 Specialist Silicone Lubricant עוזר לשמור על רכיבי הגומי.
חומר הסיכה יכול לעמוד בטמפרטורה מ- -35°C עד ל- +200°C .
חומר הסיכה מגן על חלקי הגומי מלמשוך אבק ומונע לחות.
תן לאטמי הגומי לפחות שעה להתייצב כראוי ולאחר מכן מרח את חומר הסיכה.
השתמש בקש החכם (חלק מהאריזה) כדי לכסות את הפינות והתפרים כך שיחדור לעומק.
שכבה אחת של חומר סיכה סיליקון (Silicone Lubricant) זה יכולה לשמור על אטמי חלון המכונית שלך רכים ומוצקים לאורך זמן.
כתב ויתור
השימושים המוצעים כאן למוצר נשלחו לחברה על ידי משתמשים שונים. החברה לא בדקה את השימושים והם אינם מהווים המלצה או הצעה לשימוש על ידי החברה. יש להשתמש בהגיון בריא בשימוש במוצרי החברה. בכל מקרה תמיד יש לעקוב ולמלא אחרי הוראות השימוש והאזהרות כפי שמופיעים על הפחית.
December 24, 2020
© 2025 WD-40 Company.
כל הזכויות שמורות