הסרת חלודה מצירי דלת הרכב חשובה במיוחד לטובת תחזוקה שוטפת. לאחר מספר שנים של שימוש, במיוחד באזורים בהם יורד גשם רב, הצירים של דלתות המכוניות עלולים להתחיל להתבלות. הצירים מתחילים לחרוק (לפעמים חזק), נעשים נוקשים וקשים לפתיחה וסגירה. כמו כן קיימת סכנת חלודה, אשר יש להתמודד איתה מיד, להסיר כל מה שכבר נוצר וליצור תנאים שימנעו היווצרות מחודשת. בין אם כבר קיימת חלודה ובין אם לאו, רצוי לבצע תחזוקה ושימון שוטפים בצירי דלת הרכב. בכתבה זו נסביר לכם כיצד להסיר חלודה מצירי דלת המכונית עם WD-40.
כיצד להסיר חלודה מצירי דלת המכונית עם WD-40?
השלב הראשוני הוא ניקוי והסרת שומנים של החלקים החיצוניים של צירי הדלת, שכן לרוב הם מצופים בשומן מוקשה ומיובש ואפילו חלודה. יש לרסס מהמוצר הרב שימושי WD-40 כדי להסיר את הלכלוך והשומנים, במידה והשומנים עבים וקשים במיוחד, אנו ממליצים להשתמש במסיר השומנים (דגריזר) WD-40 המסיר במהירות שומנים, שמן ולכלוך מבלי להשאיר שאריות. השלימו את השלב הראשון על ידי ניגוב עם מטלית או נייר.
אם אתם מבחינים בחלודה, עליכם לפעול במהירות כדי למנוע את התפשטותה ולפגוע בשלדת הרכב. היקף הפעולה הזה תלוי בכמות החלודה שנוצרה. במקרים חמורים אולי תידרש הסרת צבע על למתכת ולאחר מכן שימוש במעכב חלודה וצביעה מחדש. במקרים פחות חמורים יש לבצע שיוף קל באזור החלוד ואז לרסס בנדיבות עם המוצר הרב שימושי WD-40 אשר מגן מפני חלודה וקורוזיה. יש לרסס באופן קבוע כדי למנוע חלודה, שומן, זפת ועוד.
בדקו את ראשי הברגים או הברגים אשר (במכוניות מסוימות) מהדקים את החלק הקבוע של הצירים לשלדה. זה די שכיח שחיבורים אלו משתחררים. השתמשו במברג מתאים כדי להדק אותם. בשלב הראשון נסיר מפיני הצירים את המכסה המגן מפלסטיק. נרסס בנדיבות מחומר סיכה יבש נגד חיכוך עם חלקיקי PTFE של WD-40. תרסיס זה מתייבש במהירות ומספק סיכה מעולה ללא אבק, ולכלוך. בשלב השני נתקין מחדש את מכסי המגן על הפינים. זרוע ההובלה האופקית המחליקה בתוך הדלת חייבת להיות משומנת באותו מוצר, אבל גם חומר סיכה PTFE עתיר ביצועים WD-40 טוב מאוד לשימוש במקרה זה.
תא המטען ומכסה המנוע הם שני רכיבים נוספים אשר מותקנים על צירים ויש להם מערכות שונות להחזיק אותם פתוחים. יש לתחזק חלקים מסתובבים (צירים וכו’) באותו אופן כמו הדלתות, תוך שימוש באותם מוצרים המצוינים לעיל. יש לשים לב במיוחד למוטות השיכוך (בולמי זעזועים קטנים) המצויים במכוניות מסוימות, אשר שומרים על מכסה המנוע הקדמי או מכסה תא המטען למעלה. רק לעיתים רחוקות מוט הפלדה מחליד אך לעיתים קרובות נוטה להידבק. טפלו בו עם חומר סיכה יבש נגד חיכוך עם חלקיקי PTFE של WD-40 בעל תכונות סיכה מצוינות להבטחת תנועה מושלמת של החלקים. אם הוא איבד את הדחיסה ואינו מחזיק עוד את מכסה המנוע למעלה, יש להחליף את המערכת.
למכוניות וטנדרים רבים יש דלתות הזזה שנעות לאורך דופן הרכב בעת פתיחה וסגירה. יש לטפל בצירים ולבדוק את המסילה שלאורכה מחליקה הדלת לאיתור גופים זרים. לאחר מכן יש לשאוב, לשטוף, לייבש ולשמן עם חומר סיכה PTFE עתיר ביצועים WD-40.
כתב ויתור
השימושים המוצעים כאן למוצר נשלחו לחברה על ידי משתמשים שונים. החברה לא בדקה את השימושים והם אינם מהווים המלצה או הצעה לשימוש על ידי החברה. יש להשתמש בהגיון בריא בשימוש במוצרי החברה. בכל מקרה תמיד יש לעקוב ולמלא אחרי הוראות השימוש והאזהרות כפי שמופיעים על הפחית.
© 2025 WD-40 Company.
כל הזכויות שמורות